Wednesday, January 20, 2010

Optical Flow and Padding. Possible Shot Boundary Detection

Result of Optical Flow Program:
-Red vectors for optical flow vectors
-Green vectors for median optical flow vector


Input 1



Ouput 1





Input 2


Output 2



Output 2.1








We have also been able to zero pad the whole video, however we had some trouble outputting it to a video so here is a screenshot:










We've also noticed that we might be able to detect shot boundaries with precision. For every frame where we calculate the median optical flow vector, we noticed that at every actual shot boundary there is a large jump of the median optical flow vector values. So we are going to investigate this precision more and compare it to the shot detect software that we were previously using. We then will decide what would be the best approach to the problem. Here is an example of the output of the median vectors:

#### -1,2 ####
#### -1,1 ####
#### -1,2 ####
#### -1,2 ####
#### -1,2 ####
#### -1,2 ####
#### -1,2 ####
#### -1,3 ####
#### -1,3 ####
#### -1,2 ####
#### -1,1 ####
#### -1,1 ####
#### -1,2 ####
#### -1,2 ####
#### -1,2 ####
#### -1,1 ####
#### -1,1 ####
#### 0,2 ####
#### -1,2 ####
#### -1,2 ####
#### -1,2 ####
#### -1,2 ####
#### -1,1 ####
#### -1,1 ####
#### 0,1 ####
#### 0,1 ####
#### 842150451,842150451 #### //Corresponded to an actual shot boundary
#### -3,0 ####
#### -2,0 ####
#### -1,0 ####
#### 0,0 ####
#### -1,1 ####
#### -1,1 ####
#### -1,1 ####
#### -1,0 ####
#### -1,1 ####
#### -3,1 ####
#### -2,1 ####
#### -2,1 ####
#### -2,1 ####
#### -3,1 ####
#### -2,1 ####
#### -1,1 ####
#### -1,1 ####
#### -1,1 ####
#### 0,0 ####
#### 0,1 ####
#### 0,1 ####
#### 0,1 ####
#### 0,1 ####
#### 0,0 ####
#### -1,0 ####
#### -1,0 ####
#### -1,0 ####
#### -1,0 ####
#### -2,0 ####
#### -2,0 ####
#### -1,0 ####
#### -2,0 ####
#### -2,0 ####
#### -1,1 ####
#### 0,1 ####
#### 0,1 ####
#### -1,1 ####
#### -1,1 ####
#### -1,2 ####
#### -2,2 ####
#### -3,1 ####
#### -3,0 ####
#### -5,0 ####
#### -3,0 ####
#### -2,0 ####
#### 0,0 ####
#### -1,0 ####
#### -1,0 ####
#### 0,1 ####
#### 0,1 ####
#### 0,0 ####
#### 0,0 ####
#### 0,0 ####
#### 0,0 ####
#### -1,1 ####
#### -1,0 ####
#### -1,0 ####
#### -2,0 ####
#### -1,0 ####
#### 0,1 ####
#### 0,1 ####
#### 0,1 ####
#### 1,1 ####
#### 1,1 ####
#### 1,1 ####
#### 1,0 ####
#### 0,2 ####
#### 0,1 ####
#### 0,1 ####
#### -1,2 ####
#### -1,1 ####
#### -1,2 ####
#### -2,1 ####
#### -2,0 ####
#### -3,0 ####
#### -2,0 ####
#### -2,0 ####
#### -3,0 ####
#### -3,-1 ####
#### -3,0 ####
#### -2,1 ####
#### -4,2 ####
#### -2,2 ####
#### -2,2 ####
#### -4,2 ####
#### -3,2 ####
#### -5,2 ####
#### -3,1 ####
#### -3,0 ####
#### -4,0 ####
#### -5,1 ####
#### -3,1 ####
#### -3,1 ####
#### -3,1 ####
#### -2,2 ####
#### -3,2 ####
#### -1,2 ####
#### -1,1 ####
#### -2,1 ####
#### -3,0 ####
#### -6,0 ####
#### -6,0 ####
#### -5,0 ####
#### -5,0 ####
#### -4,0 ####
#### -6,1 ####
#### -3,1 ####
#### -2,1 ####
#### -2,1 ####
#### -2,1 ####
#### -4,2 ####
#### -4,1 ####
#### -4,1 ####
#### -5,2 ####
#### -10,3 ####
#### -5,1 ####
#### -4,1 ####
#### -4,1 ####
#### -3,1 ####
#### -1,1 ####
#### 0,2 ####
#### -1,1 ####
#### -1,1 ####
#### -2,1 ####
#### -1,1 ####
#### -2,1 ####
#### 842150451,842150451 #### //Corresponded to an actual shot boundary
#### -4,2 ####
#### -3,1 ####
#### 0,0 ####
#### 3,-2 ####
#### 2,-2 ####
#### 1,-1 ####
#### 0,0 ####
#### 5,3 ####
#### 2,2 ####
#### 1,2 ####
#### -1,3 ####
#### -1,1 ####

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